Friday, November 26, 2010

Gusar.....

Perasaan tidak menentu.. kadang2 hairan dengan sifat dan sikap manusia, mengapa suka melakukan perkara2 yang tidak disukai oleh orang lain.. adakah kerana tidak tahu menjaga hati orang lain??.. atau adakah kerana menunjukkan diri ada kuasa??? lebih berkuasa dari orang lain??.. ingatlah pembalasan Allah itu amat berat sekiranya kita menganiaya orang.... kuasa tidak selamanya berada di tangan kita dan hanya Allah yang Maha Mengetahui.......

Namun, aku gusar dengan keadaan itu... betul2 berada ditengah2, di kiri harimau dan di kanan beruang....... harus kemana aku pergi ???

Ingatlah bahawa tidak selamanya kau akan tenang dengan perlakuan mu sendiri.. ingatlah bahawa setiap perbuatan itu akan mendapat balasan... walaupun mungkin balasan itu agak lewat berlaku... tetapi ingatlah bahawa Allah Maha Adil..... segala perbuatan akan tetap mendapat balasannya... dan sehingga waktu itu, aku akan redha dengan apa yang berlaku... aku anggapkan semua ini adalah dugaan dan aku akan lakukan yang terbaik......walaupun aku kurang mengerti siapa sebenarnya yang cuba kau malukan......... akhirnya nanti, kau akan malukan diri mu sendiri...

No comments:

Post a Comment